Agenda synchronisatie met Exchange Server 2007

Johan

Met CallPro CalendarSync voor Exchange Server wordt de CallPro agenda gesynchroniseerd met een Exchange agenda. Hiervoor moet in CallPro bij de Agenda wel een account worden ingesteld om toegang te krijgen tot de Exchange agenda. Dit kan direct met de account van de eigenaar van de agenda, maar dat heeft als nadeel dat als deze gebruiker zijn wachtwoord wijzigt de synchronisatie niet meer werkt.

Een betere oplossing is om gebruik te maken van “account impersonation”. In deze post leggen we uit hoe je dat voor Exchange Server 2007 kunt instellen, zie ook deze link.

  1. Open een Exchange Management Console.
  2. Voer eerst eenmalig dit commando uit om de serviceAccount het recht op impersonation op de server te geven

Get-ExchangeServer | where {$_.IsClientAccessServer -eq $TRUE} | ForEach-Object
{Add-ADPermission -Identity $_.distinguishedname -User (Get-User -Identity serviceAccount |
select-object).identity -extendedRight ms-Exch-EPI-Impersonation}

  1. Voer daarna het onderstaande commando uit voor elke gebruiker (impersonateUser) die serviceAccount via impersonation moet kunnen gebruiken

Add-ADPermission -Identity "impersonateUser" -User serviceAccount
-extendedRight ms-Exch-EPI-May-Impersonate

Vervolgens kan in CallPro bij de agenda deze serviceAccount gebruikt worden om in te loggen, en kan de Gebruikers-id van de buitendienstmedewerker worden gebruikt om aan te geven welke Exchange agenda moet worden gesynchroniseerd. Bij url wordt de Exchange url van de Exchange server ingevuld waarbij het stuk “https://vmbeast” per klant/installatie anders kan zijn, maar altijd het stuk “/ews/exchange.asmx” aan het einde moet worden toegevoegd.

Agenda Exchange instellingen

More great articles

Nieuwe CallPro installer (update)

Belangrijk: Om automatische updates te ontvangen naar 5.0.3 en later is het nodig om eenmalig handmatig de Scriptmodule en Resource…

Read Story

In vijf minuten een Q&A toevoegen aan een belscript

Met de toename van AI en deep learning worden ook eenvoudige toepassingen zoals een Q&A (FAQ) steeds eenvoudiger om zelf…

Read Story

Nieuwe CallPro installer

Per November 2022 maakt Callpro gebruik van een nieuwe installatie methode. Onze oude handmatige installatie methode heeft plaats gemaakt voor…

Read Story
Arrow-up