Predictive dialing voor B2B campagnes

calway

 

predictive-b2b-05-11Bij B2B campagnes is het bereik meestal hoger dan bij B2C omdat bijna altijd de telefoon beantwoord wordt. Toch kan ook bij B2B campagnes het gebruik van Predictive dialing zonvol zijn.

Bij Progressive dialing, ook wel power dialing genoemd, wordt automatisch gebeld voor elke individuele Agent die is ingelogd. Er wordt dan ook geen voordeel behaald doordat meerdere lijnen tegelijkertijd worden opgezet of doordat voor meerdere Agents tegelijkertijd wordt gebeld. Wel krijgt elke Agent zijn eigen gerichte terugbellers aangeboden. Het belprofiel ziet er dan uit zoals rechts weergegeven.

predictive-b2b-05-11-2Vergelijken we dit met Predictive dialing dan zien we een verschuiving van de wachttijd naar de Live-Call tijd omdat bij Predictive dialing parallel meerdere gesprekken worden opgezet voor alle  ingelogde Agenten samen. Hierdoor kan sneller een Live call worden gerealiseerd die direct naar de eerst beschikbare Agent wordt doorgezet. In dit voorbeeld wordt zo een verhoging van de Live-call tijd bereikt van 7%.

More great articles

Gegevens opslag anno 2015

Voor het bewaren van bestanden zijn er steeds meer mogelijkheden. Traditioneel staan bestanden op de fileserver, vaak een Windows server.…

Read Story

Bijzondere Christal-belactie voor jubilerend TEAR

Jubilerend TEAR haalt met bijzondere Christal-belactie bijna € 33.000 op voor schone toiletten in Cambodja Zwolle - Na een dag…

Read Story

Automatisch belopdrachten toevoegen via een webformulier

Op onze github account staat een nieuw uitgewerkt voorbeeld hoe je met een webformulier (wij gebruikten Microsoft Forms) en een…

Read Story
Arrow-up