Bij B2B campagnes is het bereik meestal hoger dan bij B2C omdat bijna altijd de telefoon beantwoord wordt. Toch kan ook bij B2B campagnes het gebruik van Predictive dialing zonvol zijn.
Bij Progressive dialing, ook wel power dialing genoemd, wordt automatisch gebeld voor elke individuele Agent die is ingelogd. Er wordt dan ook geen voordeel behaald doordat meerdere lijnen tegelijkertijd worden opgezet of doordat voor meerdere Agents tegelijkertijd wordt gebeld. Wel krijgt elke Agent zijn eigen gerichte terugbellers aangeboden. Het belprofiel ziet er dan uit zoals rechts weergegeven.
Vergelijken we dit met Predictive dialing dan zien we een verschuiving van de wachttijd naar de Live-Call tijd omdat bij Predictive dialing parallel meerdere gesprekken worden opgezet voor alle ingelogde Agenten samen. Hierdoor kan sneller een Live call worden gerealiseerd die direct naar de eerst beschikbare Agent wordt doorgezet. In dit voorbeeld wordt zo een verhoging van de Live-call tijd bereikt van 7%.
CallProHow-toOutboundPredictive dialingTelefonie