Predictive dialing voor B2B campagnes

calway

 

predictive-b2b-05-11Bij B2B campagnes is het bereik meestal hoger dan bij B2C omdat bijna altijd de telefoon beantwoord wordt. Toch kan ook bij B2B campagnes het gebruik van Predictive dialing zonvol zijn.

Bij Progressive dialing, ook wel power dialing genoemd, wordt automatisch gebeld voor elke individuele Agent die is ingelogd. Er wordt dan ook geen voordeel behaald doordat meerdere lijnen tegelijkertijd worden opgezet of doordat voor meerdere Agents tegelijkertijd wordt gebeld. Wel krijgt elke Agent zijn eigen gerichte terugbellers aangeboden. Het belprofiel ziet er dan uit zoals rechts weergegeven.

predictive-b2b-05-11-2Vergelijken we dit met Predictive dialing dan zien we een verschuiving van de wachttijd naar de Live-Call tijd omdat bij Predictive dialing parallel meerdere gesprekken worden opgezet voor alle  ingelogde Agenten samen. Hierdoor kan sneller een Live call worden gerealiseerd die direct naar de eerst beschikbare Agent wordt doorgezet. In dit voorbeeld wordt zo een verhoging van de Live-call tijd bereikt van 7%.

More great articles

Leaderboards in het call center

Bijna elk call center werkt met een scorebord waar per medewerker, of per team scores worden bijgehouden. Afhankelijk van de…

Read Story

15 jaar hart voor de zaak

Vandaag is het feest bij Calway. Iedereen komt iets eerder naar het werk om de stoel te versieren, gebakjes te…

Read Story

Telemarketeers negeren Bel-Me-Niet register

In de media is veel aandacht over het negeren van het Bel-Me-Niet register. Op nu.nl en tweakers.net werd gisteren melding…

Read Story
Arrow-up