Gamification: De Cityhopper achievement

calway

De toevoeging van achievements voor het call center heeft veel los gemaakt. We krijgen veel ideeën voor nieuwe achievements. Sommige eenvoudig toe te voegen, sommige wat moeilijker. Direct toegevoegd zijn een aantal die we gewoon vergeten waren. Carrière achievements die je maar 1 keer kunt halen. Het ideale middel om de globale progressie te meten.

We zijn zelf ook met veel nieuwe ideeën bezig en het is voornamelijk jezelf beperken tot de essentie. Gamification moet geen rapportage of scorelijst worden, we willen het luchtige karakter er wel in houden.

Een achievement die ons zelf wel wat lijkt is de “Cityhopper” achievement. Bij veel klanten worden afspraken gemaakt voor de buitendienst. Natuurlijk kun je, meer score gericht, aantallen afspraken tellen, maar wij wilden het anders doen. Door te tellen in welke steden iemand afspraken heeft gemaakt en bij het maken van afspraken in meer dan 250 steden krijg je de achievement. Omdat het niet altijd makkelijk heeft de agent een jaar de tijd om dit te behalen.

Helaas hebben we nog geen polyshapes van alle Nederlandse steden dus voorlopig werkt de achievement met 490 gemeentegrenzen in Nederland. Hopelijk kan binnenkort met Kadaster data alsnog gewerkt worden met steden.

More great articles

Waarom B2B Telemarketing werkt 1/3

Een goede reden waarom Telemarketing nog steeds een nuttige methode is om in contact te komen met prospects is de…

Read Story

Kamer en kabinet eens over verplicht ‘bel-me-niet-register’

DEN HAAG - Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) en de Tweede Kamer zijn het donderdag eens geworden over het aanpakken…

Read Story

Waarom B2B Telemarketing werkt 3/3

In de afgelopen jaren is social media een steeds grotere rol gaan spelen in de marketing mix en zijn budgetten…

Read Story
Arrow-up