Gamification in het call center

calway

Als hardcore gamers zijn we al langer op zoek naar een mogelijkheid om Gamification aan CallPro toe te voegen. Met de aankomende release van CallPro wordt deze wens nu ingevuld.

In de maanden tot aan de release zullen we meer informatie bekendmaken over dit nieuwe onderdeel, CallPro Engage, en wordt uitgelegd hoe de game mechanics werken en wat onze visie op Gamification inhoudt.

Achtergrond

Vanuit de praktijk weten we dat in call centers een vorm van Gamification wordt toegepast. Bellers worden afgerekend op conversie, en beoordeeld op kwaliteit, en bijna elk call center heeft een scorebord waar wordt bijgehouden hoeveel score een agent per dag of shift behaald. Meestal is aan deze scores ook een vorm van competitie gekoppeld in de vorm van een bonus voor de nummer 1 op het scorebord.

Ook bij andere software wordt Gamification toegepast, en soms lijkt Gamification het enige substantiele onderdeel van software te zijn. Een mooi voorbeeld is SCVNGR een startup van Seth Priebatsch (bekijk zijn TED Talk video. Ook de Google Tech Talk van Sebastian Deterding geeft een mooi overzicht van gamification en hoe dit wel en hoe niet te doen. Ook de TED Talk van Jane McGonigal geeft nieuwe inzichten.

CallPro Engage

Onze Gamification engine sluit hierop aan, maar gaat ook verder. Via CallPro Engage, een nieuw onderdeel van CallPro, wordt een beloning gegeven voor conversie, maar wordt ook goed gedrag beloond. Wij zien Gamification niet als een directe prestatie meting, maar willen het gedrag van agents op een positieve manier beïnvloeden door in te spelen op hun gevoel van competitie. Wij richten ons hierbij niet alleen op het individu, maar ook op de groep, het team.

In eerdere posts hebben we al iets laten zien van de leaderboards, en hoe achievements visueel worden gepresenteerd. In een volgende post zullen we iets meer vertellen over de achievements die worden meegeleverd met Engage en hoe deze in het call center worden gebruikt.

More great articles

Inklappen belopdrachtstatussen in autoscript

Voor CallPro v4.30 wordt een experimentele optie toegevoegd aan het autoscript om de lijst met belopdrachtstatussen visueel korter te maken.…

Read Story

Einde van support op Windows Server 2008 R2

Het volgende server product van Microsoft dat uit de support loopt is Windows Server 2008 en Windows Server 2008 R2.…

Read Story

Vervang oude SNOM 300 en SNOM 320 toestellen

Per December 2018 zijn de SNOM 300 en SNOM320 toestellen definitief end-of-life. Deze zeer populaire basistoestellen die al sinds 2016…

Read Story
Arrow-up