Waarom upgraden naar SQL Server “Denali”

Johan

CallPro ondersteunt vanaf v4.0 alleen SQL Server 2005 en nieuwer. Nu de volgende versie van SQL Server al geruime tijd als ‘community technology preview’(CTP) beschikbaar is vragen wij ons af, ‘Waarom zou je upgraden naar Denali’. In een Engelstalig  artikel van Michael Otey wordt een opsomming gegeven van enkele vernieuwingen in deze SQL Server versie. Lees het artikel hier. Hij noemt:

  • Hoge beschikbaarheid en systeem herstel met ‘AlwaysOn’
  • Database ontwikkeling met SSDT
  • Data compressie met kolomvorm indexen (Apollo)
  • Nieuwe visualisatie mogelijkheden (Cresent)
  • Installatie van SQL Server op Windows Server Core

Een aantal zaken zijn voor de gemiddelde gebruiker niet direct belangrijk. Als eindgebruiker heb ik niets te maken met Database ontwikkeling, dat is voor software ontwikkelaars. De meest herkenbare punten zijn denk ik de AlwaysOn functionaliteit.

Met AlwaysOn worden de standaard Database Mirroring opties van SQL Server uitgebreid waardoor het mogelijk is om meerdere kopieen bij te houden op maximaal 4 verschillende servers. De kopieen kunnen zowel synchroon en asynchroon worden bijgehouden en in tegenstelling tot de huidige database mirroring zijn alle kopieen direct te gebruiken en is dit niet beperkt tot 1 actieve database.

De nieuwe visualisatie tool code-name Cresent ziet er indrukwekkend uit als adhoc rapportage en BI tool. De onderstaande youtube demo ziet er indrukwekkend uit, alleen vraag ik me nog even af hoeveel werk het is om de database klaar te maken voor dit soort adhoc Business Intelligence:

Cresent wat kun je ermee.

More great articles

Nieuwe quickdisconnect aansluiting Accutone headsets

Sinds kort leveren wij de nieuwe WB610 Accutone stereo headset als vervanger van het TB610 model. Deze nieuwe WB610 heeft…

Read Story

TCD2009 stand van Calway druk bezocht

Ook dit jaar was Calway weer aanwezig op de Telecommercedagen in de Jaarbeurs Utrecht. Ondanks de tegenvallende bezoekersaantallen dit jaar…

Read Story

ICT dienstverleners moeten in tijden van crisis creatiever worden

Koud bellen werkt ook in ICTKoude acquisitie. Dat is gewoon een onbekende prospect bellen en proberen 'een voet tussen de…

Read Story
Arrow-up