Conversie per beller

Johan

In CallPro kunnen op zeer eenvoudige wijze overzichten worden gemaakt van de belresultaten. Als voorbeeld “conversie per beller”.
Vanuit de CallPro Resource Explorer ga naar XSL Rapporten en kies “Belhistorie statistieken”. Begin een nieuwe sjabloon gebaseerd op de standaardinstellingen.

belhistorie - Standaard instellingen

Stel een periode in waarvoor het overzicht getoond moet worden.

belhistorie - periode

Stel de groepering in op Agent.

belhistorie - groepering

En maak dan kolommen de volgende kolommen aan.

belhistorie - Conversie per Beller kolommen

Draai het rapport met het volgende resultaat.

Per beller wordt het totale aantal gesprekken (live+non-Live) afgebeeld in de Bruto kolom.

Optioneel is een kolom Calls toegevoegd ter controle. Als er belresultaten zijn gebruikt die niet correct zijn geconfigureerd dan zijn de beide kolommen Calls en Bruto verschillend!

De Live kolom geeft alleen de Live gesprekken weer. Live/Bruto zou de connect-rate% afbeelden. In Positief worden alle belresultaten geteld die binnen campagnes als positief resultaat tellen. Conversie% is dan Positief/Live.

De beluren kolom laat alle tijd zien die de bellers hebben besteed over alle campagnes. Positief/u toont de factor Postief / Beluren.

Dit overzicht is vanaf blanco in 2-3 minuten aangemaakt en kan als “sjabloon” worden bewaard zodat deze de volgende keer direct kan worden gestart.

More great articles

Automatisch belopdrachten toevoegen via een webformulier

Op onze github account staat een nieuw uitgewerkt voorbeeld hoe je met een webformulier (wij gebruikten Microsoft Forms) en een…

Read Story

Telemarketeers negeren Bel-Me-Niet register

In de media is veel aandacht over het negeren van het Bel-Me-Niet register. Op nu.nl en tweakers.net werd gisteren melding…

Read Story

Blending progressive en predictive campagnes

In CallPro v4.20 kunnen niet alleen inbound en outbound campagnes worden geblend, maar ook outbound campagnes van verschillende dialing modes.…

Read Story
Arrow-up