Bel-me-niet afhandeling in het belscript

Johan

Het bel-me-niet register gaat al weer flink wat jaren mee. CallPro biedt sinds de introductie een bel-me-niet module die zowel de IVR met registratie in de CallPro database, als het maken van de exportbestanden voor upload naar het register ondersteund.

Sommige call centers hebben in het belscript een knop opgenomen waarmee het gesprek wordt doorgeschakeld naar de bel-me-niet IVR. Ook wordt vaak de bel-me-niet tekst in het belscript opgenomen zodat agenten allemaal dezelfde methode gebruiken. Samen met gespreksopnames is dit een goede methode om compliance te kunnen controleren en aantonen.

Naar aanleiding van aanvullende toelichting is het verplicht geworden om klanten die direct willen worden afgemeld niet naar de IVR door te schakelen, maar direct voor bel-me-niet en/of Recht van Verzet af te melden vanuit het belscript. Deze optie wordt dan ook veelvuldig in het belscript opgenomen.

bel-me-niet-en-recht-van-verzet-in-het-belscript

Ook kunnen de opties voor selectief afmelden in het belscript zichtbaar worden gemaakt. Voor met name B2B call centers kan het soms voldoende zijn om de bel-me-niet afhandeling volledig door de agent te laten doen. Zeker als lang niet alle campagnes gebruik hoeven te maken van bel-me-niet.

More great articles

CallPro database in SQL Server op Linux

Vandaag was de dag dat het ging gebeuren. Een kleine Linux VM (kale CentOS) met SQL Express op Linux. De…

Read Story

Gebruik Office 365 outlook server rules voor het organiseren van inkomende emails

Met outlook server rules kan inkomende email direct in verschillende folders per klant worden verdeeld om zo een beter overzicht…

Read Story

Sneltoetsen voor het afcoderen in het autoscript

In de zomer update van het autoscript wordt een optie toegevoegd om voor belopdrachtstatussen een sneltoets op te geven. Deze…

Read Story
Arrow-up