Telemarketeers negeren Bel-Me-Niet register

Johan

In de media is veel aandacht over het negeren van het Bel-Me-Niet register. Op nu.nl en tweakers.net werd gisteren melding gemaakt dat bedrijven het register nog steeds niet serieus nemen.

CallPro biedt een bel-me-niet module waarbij de IVR afhandeling is geintegreerd in de callflow. Uiteraard blijft het ook dan van belang dat de agent actief en correct melding maakt van bel-me-niet en recht van verzet.

Voor de overgang naar de IVR is een duidelijke introductietekst nodig waarvan door Patrick Jordens in zijn presentatie voor de DDMA op 8 November 2011 een door de OPTA goedgekeurd voorbeeld is gegeven.

“Mijnheer Jordens, ik wil u hartelijk danken voor uw tijd. Ik wil u nog even wijzen op uw rechten in Telemarketing. Als u nog even aan de lijn blijft wordt u door middel van een bandje het recht van verzet en het BMNR aangeboden. Prettige dag.”

De OPTA concludeert dat deze tekst voldoet aan het gestelde in artikel 11.7, twaalfde lid, Tw. Wij raden klanten aan om deze introductietekst over te nemen.

Bij twijfel over de invulling en toepassing van bel-me-niet en recht van verzet binnen uw bedrijf raden wij aan om contact op te nemen met de DMCC. Zij bieden een compliance monitor die uw proces doorlicht.

More great articles

Is de rol van telefonie leidend?

In een recent interview met Telecommerce magazine gaf Johan Bennink van Calway zijn reactie op deze vraag. Zijn antwoord: "Verre…

Read Story

SQL Server licenties

Ons wordt vaak gevraagd welke licenties nodig zijn voor het gebruik van CallPro. In principe zijn de meeste licenties al…

Read Story

Calway gaat verhuizen

Na bijna 15 jaar aan de Leonard Springerlaan te hebben vertoefd werd het tijd om uit te kijken naar een…

Read Story
Arrow-up