Telemarketeers negeren Bel-Me-Niet register

Johan

In de media is veel aandacht over het negeren van het Bel-Me-Niet register. Op nu.nl en tweakers.net werd gisteren melding gemaakt dat bedrijven het register nog steeds niet serieus nemen.

CallPro biedt een bel-me-niet module waarbij de IVR afhandeling is geintegreerd in de callflow. Uiteraard blijft het ook dan van belang dat de agent actief en correct melding maakt van bel-me-niet en recht van verzet.

Voor de overgang naar de IVR is een duidelijke introductietekst nodig waarvan door Patrick Jordens in zijn presentatie voor de DDMA op 8 November 2011 een door de OPTA goedgekeurd voorbeeld is gegeven.

“Mijnheer Jordens, ik wil u hartelijk danken voor uw tijd. Ik wil u nog even wijzen op uw rechten in Telemarketing. Als u nog even aan de lijn blijft wordt u door middel van een bandje het recht van verzet en het BMNR aangeboden. Prettige dag.”

De OPTA concludeert dat deze tekst voldoet aan het gestelde in artikel 11.7, twaalfde lid, Tw. Wij raden klanten aan om deze introductietekst over te nemen.

Bij twijfel over de invulling en toepassing van bel-me-niet en recht van verzet binnen uw bedrijf raden wij aan om contact op te nemen met de DMCC. Zij bieden een compliance monitor die uw proces doorlicht.

More great articles

Kamer en kabinet eens over verplicht ‘bel-me-niet-register’

DEN HAAG - Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) en de Tweede Kamer zijn het donderdag eens geworden over het aanpakken…

Read Story

CallPro biedt MailChimp mailinglijst integratie

Naar aanleiding van een vraag van gebruikers over het inrichten van een MailChimp nieuwsbrief aanmeldingen die vanuit het belscript tijdens…

Read Story

Tele2 verhoogt het starttarief (ppc) per 1 februari 2012

Tele2 verhoogt per 1 februari de gesprekstarieven op de ISDN-30 diensten. Voor iedereen die gebruik maakt van de standaard condities…

Read Story
Arrow-up