Bellen naar mobiele nummers

Er wordt steeds meer gebeld naar mobiele nummers. Wellicht niet gek omdat er ook steeds meer mensen zijn die alleen nog maar een mobiel nummer hebben, en ook bij diverse instanties en bedrijven hun mobiele nummer doorgeven. Toch is de bereikbaarheid van een mobiel nummer anders dan op het vaste nummer.

Welke telemarketeer heeft niet iemand aan de lijn gehad die boos werd omdat hij/zij op het strand in Ibiza, of op safari in Afrika, even minder blij was met dit gesprek. Je mobiele telefoon gaat mee naar je werk, onderweg en ook op vakantie.

Voor callcenters die de kwaliteit van hun dienstverlening hoog in het vaandel hebben is het dan ook zaak om deze irritatie te voorkomen. Gelukkig biedt diezelfde mobiele telefoon uitkomst en is het mogelijk om te bepalen of een mobiel toestel zich in Nederland, of in het buitenland bevindt. Op deze manier kan worden voorkomen dat klanten tijdens hun vakantie worden lastig gevallen. Zonder meteen heel stalkerig te worden zou je zelfs na de vakantie kunnen vragen of de reis naar “Spanje” of “Afrika” is bevallen.

Voor meer informatie over deze locatie diensten voor mobiele nummer icm onze callcenter oplossingen neem contact op met Johan Bennink op nummer 050-7070724.

scan deze qr-code met je telefoon

 

Predictive dialing voor B2B campagnes

 

imageBij B2B campagnes is het bereik meestal hoger dan bij B2C omdat bijna altijd de telefoon beantwoord wordt. Toch kan ook bij B2B campagnes het gebruik van Predictive dialing zonvol zijn.

Bij Progressive dialing, ook wel power dialing genoemd, wordt automatisch gebeld voor elke individuele Agent die is ingelogd. Er wordt dan ook geen voordeel behaald doordat meerdere lijnen tegelijkertijd worden opgezet of doordat voor meerdere Agents tegelijkertijd wordt gebeld. Wel krijgt elke Agent zijn eigen gerichte terugbellers aangeboden. Het belprofiel ziet er dan uit zoals rechts weergegeven.

imageVergelijken we dit met Predictive dialing dan zien we een verschuiving van de wachttijd naar de Live-Call tijd omdat bij Predictive dialing parallel meerdere gesprekken worden opgezet voor alle  ingelogde Agenten samen. Hierdoor kan sneller een Live call worden gerealiseerd die direct naar de eerst beschikbare Agent wordt doorgezet. In dit voorbeeld wordt zo een verhoging van de Live-call tijd bereikt van 7%.

scan deze qr-code met je telefoon

 

CallPro voldoet aan Predictive dialing gedragscode uit de Code Telemarketing

De CallPro predictive dialer voldoet aan de gedragscode ten aanzien van abandoned calls die in de  nieuwe code Telemarketing wordt genoemd. De CallPro predictive dialer kijkt echter niet naar het aantal bruto calls van de dialer, maar naar het aantal netto calls (Live calls). Met deze veel striktere definitie, die in de Verenigde Staten en Engeland al jaren wordt gehanteerd, worden dialers die te veel gesprekken per tijdseenheid opzetten tegen gegaan.

scan deze qr-code met je telefoon

 

CallPro voldoet aan nieuwe Predictive dialing gedragsregel uit de Code Telemarketing

De nieuwe code Telemarketing die op 1 juli 2012 actief wordt heeft ten aanzien van de gedragsregels die gelden voor  bedrijven die aangesloten zijn bij de DDMA en KSF nu ook regels voor de inzet van predictive dialing. Gedragsregel VI geeft aan dat het percentage ‘abandoned calls’ minder dan 5% per 24 moet zijn van het aantal bruto calls.

Een goed begin vinden wij. De predictive dialer van CallPro heeft ook een harde bovengrens voor ‘abandoned calls’ van 5%. De CallPro predictive dialer kijkt echter niet naar het aantal bruto calls van de dialer, maar naar het aantal netto calls (Live calls). Met deze veel striktere definitie, die in de Verenigde Staten en Engeland al jaren wordt gehanteerd,  worden dialer die te veel gesprekken per tijdseenheid opzetten tegen gegaan.

scan deze qr-code met je telefoon

 

Calway biedt call centers SIP zonder starttarief voor gesprekken

Kabelaar Caiway, niet te verwarren met ons (Calway) is op dit moment in het nieuws dat ze de tarieven op telefonie, internet en televisie flink verhogen. Met name bij telefonie gaan zij het starttarief flink verhogen.

Wij (Calway) doen juist het tegenovergestelde. Voor call centers bieden wij een SIP trunk waarbij geen starttarief voor gesprekken worden gerekend.

Elke keer als een gesprek wordt opgezet rekenen de meeste providers een starttarief (PPC). Dit starttarief gaat flink meetellen in de totale belkosten als er veel korte gesprekken worden gevoerd. De juiste persoon is niet aanwezig, “het komt niet gelegen”, “ik heb nog geen tijd gehad om er over na te denken”, allemaal redenen waardoor het gesprek onder de 20 seconden blijft. Deze redenen gaan op voor zowel zakelijke gesprekken als bellen naar consumenten.

Calway introduceert daarom een speciale SIP trunk voor call centers waarbij geen starttarief wordt gerekend op de gesprekken.

Neem contact op met Johan Bennink (050-7070724) voor de voorwaarden van deze call center SIP trunk.

scan deze qr-code met je telefoon

 

Wachtrij monitoring in CallPro

Queue_monitorControle over het aantal wachtenden is van groot belang voor uw antwoordservice. De afspraken die u maakt met uw klanten moeten strikt worden nageleefd.

Met CallPro en Asterisk heeft u direct inzicht in het aantal gesprekken dat in de wacht staat en hoe lang. Samen met onze Belvloer monitor ziet u direct of de capaciteit op de belvloer toerijkend is, of dat u extra belplekken moet bijschakelen.

scan deze qr-code met je telefoon

 

Monitoring beltijd verdeling

Beltijd verdelingMet CallPro heeft u inzicht in de tijd die uw agenten wachten, met klanten spreken of met nawerk bezig zijn. CallPro laat deze verdeling per Agent, per campagne, of voor het hele call center zien.

 

Met deze informatie spoort u slecht lopende campagnes op, maar ook agents die teveel nawerk tijd nemen.

scan deze qr-code met je telefoon

 

Tele2 verhoogt het starttarief (ppc) per 1 februari 2012

Tele2 verhoogt per 1 februari de gesprekstarieven op de ISDN-30 diensten. Voor iedereen die gebruik maakt van de standaard condities wordt het nieuwe starttarief (ppc) voor gesprekken verhoogd van € 0,0490 naar € 0,0600.

 

Wilt u bij Tele 2 blijven kijk dan eens of een overstap naar VOIP Connect loont. Op dit moment rekent Tele 2 € 150,- per maand voor een ISDN-30 aansluiting en 30 x € 5,- = € 150,- voor een vergelijkbare VOIP Connect aansluiting. Bij deze laatste aansluiting is ook de dedicated lijn die nodig is voor het verkeer bij de prijs inbegrepen. Het echte voordeel wordt gehaald met het starttarief dat bij VOIP Connect 1 eurocent lager is, starttarief (ppc) € 0,0500,  en bij grote volumes kan dit nog verder omlaag tot € 0,0250.

 

Als de gesprekstarieven worden vergeleken met andere VOIP aanbieders kan het veel voordeliger, even shoppen kan een mooie besparing opleveren. Een mogelijk voordeel van de Tele2 aanbieding is dat de benodigde SDSL verbinding met VOIP Connect wordt meegeleverd, terwijl andere aanbieders veelal uitgaan van een geschikte SDSL 1:1 verbinding richting hun platform. Bij grote aantallen benodigde lijnen gaat dit voordeel echter snel verloren ten opzichte van een eigen glasvezel aansluiting.

scan deze qr-code met je telefoon

 

Jan
04

Koppel mobiele toestellen aan uw bedrijfstelefooncentrale

Als u een verkopers in dienst heeft dan weet u wat een administratie mobiele toestellen kunnen zijn. Niet alleen dat, ook greep houden op alle mobiele communicatie kan een hele opgave zijn.


Kan dit ook makkelijker?

Het antwoord is ja. Wij bieden de mogelijkheid om uw mobiele abonnementen direct te koppelen aan uw bedrijfscentrale.  Elk inkomend en uitgaand gesprek van en naar het mobiele nummer wordt aangeboden op de bedrijfscentrale en kan daar flexibel worden gerouteert. 


Waarom is dit belangrijk?

Een inkomend gesprek naar een medewerker die met vakantie is kan automatisch worden doorgezet naar een collega. Dit kan een intern toestel op kantoor zijn, maar ook een ander mobiel toestel. Afhankelijk van het tijdstip van bellen kan het gesprek anders gerouteerd worden, buiten kantoortijd worden gesprekken doorgezet naar de servicedesk.

Maar het gaat verder. Ook alle uitgaande gesprekken van uw verkopers lopen via uw bedrijfscentrale. Zo kunt u ook uitgaande mobiele gesprekken buiten kantoortijden blokkeren, alle uitgaande gesprekken opnemen op de telefooncentrale, gesprekken routeren over de gunstigste provider (least-cost routing) of zelfs de informatie van gesprekken direct opslaan in uw CRM Systeem.


Kosten

Het abonnement kost eenmalig € 25,- en daarna € 6,- per maand. Zowel bellen, als gebeld worden heeft een starttarief (ppc) van € 0,0490  en daarna per minuut (ppm) € 0,0700. Voor uitgaande gesprekken (bellen) komen daar nog de kosten voor de (externe) eindbestemming bij.

Alle genoemde bedragen zijn excl. BTW

scan deze qr-code met je telefoon

 

Jan
04

Best een leuk apparaat van Plantronics

Plantronics_IP40Plantronics heeft een interessant SIP toestel op de markt gebracht. Met de IP40 wordt een IP hardphone geleverd met een minimum aan functionaliteit. Met de 3 knoppen die dit apparaat heeft kan een gesprek worden aangenomen, of door de knop enige tijd ingedrukt te houden ook weer worden beeindigd, kan de microfoon worden in en uitgeschakeld (Mute) en kan het volume worden geregeld.

Een super apparaat voor die situaties waar echt alleen automatisch bellen gebruikt wordt, en/of de gebruiker absoluut geen andere knoppen moet kunnen indrukken.

Wel jammer dat dit apparaat voornamelijk bedoeld is voor Plantronics headsets. Het wordt geleverd met een aparte kabel waar de headset op wordt aangesloten. Wij vermoeden dat hier enige pin-wiring goochelerij wordt uitgevoerd want het is ons nog niet gelukt om onze Accutone headsets werkend te krijgen die direct op de rj11 wordt aangesloten.

Ook jammer dat de prijs, € 125,- van dit toestel net iets hoger ligt dan een basis toestel als de SNOM300 (€ 105,-). Wij zijn nog niet uitgetest dus mocht het lukken om een Accutone headset te koppelen zullen wij dit toestel zeker opnemen.

scan deze qr-code met je telefoon

 

VoIP eindejaarsaanbieding

Wilt u in 2012 besparen op uw telefoonkosten, kies dan nu voor onze Asterisk telefooncentrale in combinatie met een SpeakUp VoIP trunk. Nieuwe klanten betalen geen eenmalige aansluitkosten voor een SpeakUp trunk met 10- of 100-nummerblok in combinatie met een Calway Asterisk telefooncentrale.


Ook bestaande klanten kunnen profiteren van deze aanbieding die geldig is tot 31-12-2011, dus wacht niet te lang.
Bel nu naar 050-7070724 voor een vrijblijvend advies en bespaar € 75 tot € 300,- op de aansluitkosten.

scan deze qr-code met je telefoon

 

Nov
14

CallPro 4.0 krijgt ondersteuning voor 14+netnummers

Sinds enige tijd is het mogelijk om gemeentes te bellen met een speciaal verkort nummer. Dit nummer begint met 14 gevolgd door het netnummer van de gemeente. Doordat dit een enorme breuk is met de algemeen geaccepteerde conventie dat in Nederland alle telefoonnummers met een 0 beginnen leverde dit bij automatisch bellen en het herkennen van telefoonnummers problemen.

Dit probleem is in Callpro 4.0 opgelost. Het is voldoende om “14” als geldig netnummer  bij de Landcode instellingen van CallPro vast te leggen om ook deze nummers correct te kunnen bellen.

scan deze qr-code met je telefoon